niedziela, 10 czerwca 2012

Biszkoptowe ciasto z truskawkami


Szukałam ciasta z truskawkami. Prostego, szybkiego. Bezproblemowego. Takiego w sam raz na przygotowanie w czasie przerwy między jednym a drugim rozdziałem podręcznika. Idealne ciacho znalazłam na stronie Liski: biszkoptowe. Spędziłam w kuchni może z 10 minut i gotowe, potem tylko podejść do piekarnika i wyjąć. Lekko przestudziłam i od razu sobie kawałek odkroiłam: mniam! Puszyste ciasto, soczysty truskawkowy wierzch, całość nie za słodka. Znajomym też bardzo smakowało. 


Biszkoptowe ciasto z truskawkami

od WhitePlate


Składniki: 
  • 4 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 1,5 szklanki mąki
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki oleju
  • 2 łyżki wody
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • szklanka małych truskawek, bez szypułek

Piekarnik nagrzać do temperatury 190 st C.
Jajka ubić z cukrem ok. 3 minut. Dodać pozostałe składniki, zaczynając od płynnych, a na końcu mąkę z proszkiem.
Formę do ciasta (u mnie długa keksówka) wysmarować masłem i wysypać tartą bułką lub mąką. Wlać ciasto. Poukładać na nim truskawki. Wstawić do piekarnika i piec ok. 40 minut. Po tym czasie należy sprawdzić drewnianym patyczkiem, czy ciasto się upiekło - jeśli patyczek wbity w ciasto jest suchy - ciasto jest upieczone. Przestudzić (najpierw kilka minut w formie, potem wyjąć).


Smacznego!
P.


4 komentarze:

Tu możesz zamieścić swój komentarz do naszego posta. Jesteśmy bardzo wdzięczne za wszystkie słowa z Waszej strony! :)